Afscheid nemen bestaat niet... - Reisverslag uit Warmbaths, Zuid-Afrika van Eline Blank - WaarBenJij.nu Afscheid nemen bestaat niet... - Reisverslag uit Warmbaths, Zuid-Afrika van Eline Blank - WaarBenJij.nu

Afscheid nemen bestaat niet...

Blijf op de hoogte en volg Eline

30 Oktober 2012 | Zuid-Afrika, Warmbaths

Dag allemaal!
Zoooo dat is een hele tijd geleden dat ik iets van me heb laten horen! I'm sorry!! Ik heb hele bewogen en drukke weken achter de rug. Ik heb heel veel gewerkt in Vingerkraal in het kleuterklasje. Nadat hadden uitgelegd wat onze bedoelingen waren en dat we niets politieks aan de kinderen wilden leren, mochten we weer verder werken.. En de kindjes zitten echt in mijn hart nu! Ze genieten er zo van om lekker te knutselen, letters te schrijven, zingen, verhaaltjes te lezen etc. Ik spreek hun taal dan wel niet, maar een glimlach is gelukkig internationaal :) Het is leuk om lekker gek met ze te doen en ze aan het lachen te maken, want er is veel verdriet in die jonge leventjes.. Gister dacht ik even leuk bellen te gaan blazen met de jongste kinderen van de school... Uiteindelijk was de hele school uitgerukt om bellen te komen vangen hahaha! Daar kon ik echt niet tegen op blazen ;)

Verder heb ik in mijn vrije tijd heeeel veel dingen gedaan! Klif gesprongen van 20 meter, in een dam gezwommen, midden in de nacht met een 4x4 door de bergen gereden en daar wijntjes gedronken tussen de apen... En heel veel wild geplast haha! Moet zeggen dat ik nu wel echt een pro ben geworden ;) Er is hier een groep waar ik heel mee ben opgetrokken de laatste tijd. Wel echte mannenhumor af en toe, maar dan doe ik gewoon alsof ik het niet begrijp of ik lach heel hard mee haha! Daarnaast hebben we heeeel veel gebraaid.. Ik heb nog nooit zoveel vlees in zo'n korte periode gegeten!

En nu is het eindelijk zover dat ik mijn lieve vriendje van het vliegveld op mag halen!! Nog maar een paar uurtjes en dan kan ik m weer een dikke knuffel geven :D Die twee maanden zijn echt voorbij gevloooogen!

Ik ga de mensen in Warmbad ontzettend missen en ik ben zeker van plan om terug te keren naar zuid afrika. Ik heb het gevoel dat mijn werk hier nog niet gedaan is en dat ik hier nog veel kan helpen. Ook Mathilde zal me weer met open armen ontvangen zegt ze ;) De mensen die hier wonen zijn zo warm en hartelijk. Ze geven je het idee oprecht blij te zijn dat je er bent en altijd welkom te zijn. Ik ben van dit land gaan houden en dan heb ik alleen nog maar een omgeving gezien, dus ik ben heel benieuwd wat de trip ons gaat brengen!! Ik denk zomaar dat we niet meer terug komen en lekker hier de zomer gaan doorbrengen haha!

Ik weet niet of ik in staat ben om tijdens onze trip mijn blog bij te houden, maar ik ga in ieder geval mijn uiterste best doen om al onze ervaringen op te schrijven. Zo leuk om de reis samen met Dennis te kunnen beleven en dat ik hem ook kan laten zien waar ik de twee maanden heb doorgebracht :)

Tata julle! Ek ga nou stop! Baie drukkies en soenkies en see you in 4 weeks!!!

  • 30 Oktober 2012 - 19:07

    Mama:

    Wat gezellig om weer iets van je te lezen. Wat heb je een hoop beleefd de afgelopen 2 maanden en wat heb je genoten! Voor nu heel veel plezier met het voorstellen van al je vrienden aan Dennis en dan....... gaat jullie reis beginnen. Geniet ervan en sla alles in je op, maak heel veel foto's dan kunnen wij ook meegenieten. Een heeeeeeeeeele dikke knuffel met twee armen.

  • 30 Oktober 2012 - 19:51

    Reinier:

    Lieve Eline, wat geweldig om al deze vehalen zo van jou te lezen, aales moet een super ervaring voor je zijn geweest. heerlijk al die " nieuwe " mensen te ontmoeten en en samen gemotiveerd te raken om wat moois te doen. Wij beleven het allemaal van heel ver en het zal nog mooier zijn dan wat wij allemaal horen. Dennis heeft hier 2 maanden zitten wachten tot hij vanmorgen eindelijk schrapend naar Schiphol mocht vertrekken. Hij hangt nu in de lucht en de kan natuurlijk zowat niet wachten tot morgenochtend!
    We hopen dat jullie samen nog even kunnen genieten van deze unieke ervaring voordat jullie de jungle inrijden. Heel veel plezier de komende 4 weken en we hopen eerdaags alle verhalen van jullie te horen. Veel liefs en dikke kus. Wilma en Reinier

  • 30 Oktober 2012 - 23:21

    Papa:

    Meissie, meissie,
    wat heb jij in 8 weken veel beleefd, fantastisch voor je. Nu lekker met je vriend nog ruim 3 weken genieten van practige plekken in ZA.
    Geniet van en met elkaar, hoewel we je missen, genieten we wel van het feit dat je daar zo gelukkig bent. Wie weet wat ZA jullie voor de toekomst zal gaan brengen. Kom in ieder geval eerst maar terug over 3 weken.

    Poempie,
    Pap

  • 30 Oktober 2012 - 23:21

    Papa:

    Meissie, meissie,
    wat heb jij in 8 weken veel beleefd, fantastisch voor je. Nu lekker met je vriend nog ruim 3 weken genieten van practige plekken in ZA.
    Geniet van en met elkaar, hoewel we je missen, genieten we wel van het feit dat je daar zo gelukkig bent. Wie weet wat ZA jullie voor de toekomst zal gaan brengen. Kom in ieder geval eerst maar terug over 3 weken.

    Poempie,
    Pap

  • 30 Oktober 2012 - 23:21

    Papa:

    Meissie, meissie,
    wat heb jij in 8 weken veel beleefd, fantastisch voor je. Nu lekker met je vriend nog ruim 3 weken genieten van practige plekken in ZA.
    Geniet van en met elkaar, hoewel we je missen, genieten we wel van het feit dat je daar zo gelukkig bent. Wie weet wat ZA jullie voor de toekomst zal gaan brengen. Kom in ieder geval eerst maar terug over 3 weken.

    Poempie,
    Pap

  • 31 Oktober 2012 - 14:34

    Joon:

    Geniet ervan om weer samen te zijn met je lover,, wat je nu allemaal hebt mee gemaakt neemt niemand van je af.. maar wat zal je nu met Dennis allemaal nog mee gaan maken pfff..
    Ik zeg blijf lekker in ZA dan heb ik een vakantie adres!! ;) haha nee hoor,, kom maar gewoon naar huis over 3 weekies xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Warmbaths

Mijn avontuur in Zuid Afrika

Hoi allemaal,

Op 3 september zal ik rond 19.00 uur op het vliegtuig stappen richting Londen en daar overstappen naar Johannesburg, Zuid Afrika! Ik zal voor 2 maanden in het dorp Bela Bela verblijven en nog een maand rondreizen met Dennis.
Twee maanden lijkt misschien wat kort om echt goed een beeld te krijgen van de projecten in Bela Bela, aangezien stage periodes ruim 9 maanden duurden, toch is er genoeg uitdaging daar! Ik zal jullie alvast een kleine inleiding geven over de verschillende projecten die daar lopen. Wat het allemaal echt inhoud, zal ik pas weten als ik daar echt gearriveerd ben.
Er is een soort.. ik noem het maar "buurthuis" waar jongeren hun huiswerk kunnen maken en 3 maaltijden krijgen. Er wordt op dit moment aan een ander onderkomen gewerkt. Ze hebben een nieuwe locatie gevonden, alleen alles wat er nu staat zijn 4 palen en een dak.. Genoeg uitdaging dus;)
Daarnaast is er een residentiële opvang voor kinderen met lichamelijke- en/of geestelijk handicap.
Ook is er een organisatie die kinderen voorzien van een schooluniform, zodat de kinderen naar school kunnen. De stichting zorgt ervoor dat de kleding daadwerkelijk bij de kinderen komen en voorkomt dat de ouders deze stiekem verkopen voor geld.
De laatste tijd is er een project in werking gezet om zeer ernstig verbrande kinderen ondersteuning te bieden.
Tot slot is er nog een crisisopvang voor kinderen die uit de ouderlijke macht zijn gezet. De kinderen worden hier opgevangen en krijgen ondersteuning.
Meer informatie zal ik jullie vast kunnen geven wanneer ik daar ben. Voor mij is het op dit moment ook nog erg moeilijk om er een voorstelling van te maken over alles wat er op me af zal komen!
Zoals jullie wel lezen is er genoeg te doen daar en zal ik ongetwijfeld niet vaak stil zitten. Ik heb er ontzettend veel zin in, maar vind het ook erg spannend om alles mee te gaan maken.

Liefs Eline

Recente Reisverslagen:

01 November 2012

Begin van een nieuw avontuur!

30 Oktober 2012

Afscheid nemen bestaat niet...

12 Oktober 2012

Donder en bliksem

03 Oktober 2012

Long time no see

26 September 2012

"Braaiday"
Eline

Actief sinds 14 Aug. 2012
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 6047

Voorgaande reizen:

03 December 2013 - 28 December 2013

Zuid Afrika Part Two

03 September 2012 - 24 November 2012

Mijn avontuur in Zuid Afrika

Landen bezocht: