Begin van een nieuw avontuur! - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Eline Blank - WaarBenJij.nu Begin van een nieuw avontuur! - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Eline Blank - WaarBenJij.nu

Begin van een nieuw avontuur!

Blijf op de hoogte en volg Eline

01 November 2012 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Dag lieverds,

Daaaaaar zitten WE dan! Samen in Johannesburg in een prachtige guesthouse. Gister om 4 uur in de ochtend ging mn wekker af... Eindelijk gingen we naar het vliegveld om dennis op te halen!! Alles is gelukkig goed gegaan op zijn vlucht en daarna, dus we hoefden niet zo lang op hem te wachten. Thuis aangekomen heb ik hem even een gedeelte van Bela Bela laten zien en afscheid genomen van nog wat mensen in het dorp. We hebben het rustig aan gedaan, want we waren allebei baie moeg. (Heeeel moe) 's avond hebben we heerlijk gegeten en voorbereid op het afscheid. Vandaag zijn we vroeg vertrokken naar Vingerkraal.. Wat een tranentrekker! De kindjes gingen een liedje voor me zingen op hun eigen afrikaanse manier.. Wat klinkt dat toch mooi, al die mooie stemmetjes door elkaar. Ik moest huilen en lachen te gelijk, hoop niet dat ze dachten dat ze me verdrietig maakten want ze keken naar me alsof ze water zagen branden haha! Als klap op de vuurpijl besloten de juffen ook nog een liedje te zingen.. "Walk in the light of God" Een mooiere zegen kan je toch niet meekrijgen... Dennis heeft het gelukkig gefilmd, dus ik zal het laten horen als ik thuis ben... Kippevel!! Daarna hebben we nog Diep diep diep als de zee gezongen! Inclusief het staan op de stoel en het duiken op de grond;) Toen heb ik nog afscheid genomen van de de kinderen waar ik eigenlijk voor kwam: met de brandwonden. Hard to say goodbye.. Maar bijzonder om het Onze Vader te bidden in het Ovambu.

En nu zitten we hier in Johburg, te wachten op het avontuur dat komen gaat! Benieuwd wat het ons brengen gaat! We zullen proberen om de blog up to date te houden:) Voor nu een dikke knuffel van ons beiden!

  • 02 November 2012 - 17:19

    Nadine:

    Heeeeeeeel veeeeel plezier!!
    Dikke kus voor jullie beiden en ik lees snel jullie verhalen!

    Geniet!!
    Kussssss

  • 06 November 2012 - 12:50

    Joke Lauckhart:

    Lieve Eline
    Kippevel krijg ik van je verhaal, wat een geweldig gevoel moet dat voor je zijn als je zo uitgezwaaid wordt. Iets in mij zegt dat je er vast nog eens terug zal keren.
    Geniet nu maar nu maar een paar weken heel fijn met Dennis en hou ons een beetje op de hoogte.
    dikke kus Joke

  • 17 November 2012 - 08:14

    Willeke :

    Lieve Eline en Dennis,
    De verhalen zijn geweldig om te lezen, wat maak je veel mee zeg.
    Wat heerlijk dat Dennis nu bij je is en we hopen dat jullie samen heel erg genieten.
    Gaaf om nu alles te kunnen delen en te laten zien.
    Tot gauw lieve schatten.
    Liefs van Koos en Willeke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Johannesburg

Mijn avontuur in Zuid Afrika

Hoi allemaal,

Op 3 september zal ik rond 19.00 uur op het vliegtuig stappen richting Londen en daar overstappen naar Johannesburg, Zuid Afrika! Ik zal voor 2 maanden in het dorp Bela Bela verblijven en nog een maand rondreizen met Dennis.
Twee maanden lijkt misschien wat kort om echt goed een beeld te krijgen van de projecten in Bela Bela, aangezien stage periodes ruim 9 maanden duurden, toch is er genoeg uitdaging daar! Ik zal jullie alvast een kleine inleiding geven over de verschillende projecten die daar lopen. Wat het allemaal echt inhoud, zal ik pas weten als ik daar echt gearriveerd ben.
Er is een soort.. ik noem het maar "buurthuis" waar jongeren hun huiswerk kunnen maken en 3 maaltijden krijgen. Er wordt op dit moment aan een ander onderkomen gewerkt. Ze hebben een nieuwe locatie gevonden, alleen alles wat er nu staat zijn 4 palen en een dak.. Genoeg uitdaging dus;)
Daarnaast is er een residentiële opvang voor kinderen met lichamelijke- en/of geestelijk handicap.
Ook is er een organisatie die kinderen voorzien van een schooluniform, zodat de kinderen naar school kunnen. De stichting zorgt ervoor dat de kleding daadwerkelijk bij de kinderen komen en voorkomt dat de ouders deze stiekem verkopen voor geld.
De laatste tijd is er een project in werking gezet om zeer ernstig verbrande kinderen ondersteuning te bieden.
Tot slot is er nog een crisisopvang voor kinderen die uit de ouderlijke macht zijn gezet. De kinderen worden hier opgevangen en krijgen ondersteuning.
Meer informatie zal ik jullie vast kunnen geven wanneer ik daar ben. Voor mij is het op dit moment ook nog erg moeilijk om er een voorstelling van te maken over alles wat er op me af zal komen!
Zoals jullie wel lezen is er genoeg te doen daar en zal ik ongetwijfeld niet vaak stil zitten. Ik heb er ontzettend veel zin in, maar vind het ook erg spannend om alles mee te gaan maken.

Liefs Eline

Recente Reisverslagen:

01 November 2012

Begin van een nieuw avontuur!

30 Oktober 2012

Afscheid nemen bestaat niet...

12 Oktober 2012

Donder en bliksem

03 Oktober 2012

Long time no see

26 September 2012

"Braaiday"
Eline

Actief sinds 14 Aug. 2012
Verslag gelezen: 600
Totaal aantal bezoekers 6045

Voorgaande reizen:

03 December 2013 - 28 December 2013

Zuid Afrika Part Two

03 September 2012 - 24 November 2012

Mijn avontuur in Zuid Afrika

Landen bezocht: