Op naar het warme Zuid Afrika - Reisverslag uit Langedijk, Nederland van Eline Blank - WaarBenJij.nu Op naar het warme Zuid Afrika - Reisverslag uit Langedijk, Nederland van Eline Blank - WaarBenJij.nu

Op naar het warme Zuid Afrika

Blijf op de hoogte en volg Eline

03 December 2013 | Nederland, Langedijk

Hoi Allemaal,

Dit jaar mag ik weer terugvliegen naar het mooie Zuid Afrika. Afgelopen jaar heb ik Zuid Afrika en de mensen daar moeilijk los kunnen laten, dus heb ik besloten om terug te gaan voor een maandje en daar mij in te zetten voor de mensen in "Vingerkraal". Dit is, zoals de meeste van jullie wel weten, een township met zo'n 800 mensen. Onder deze 800 mensen bevinden zich een aantal jongeren die op een gruwelijke wijze verbrand zijn geraakt. Dankzij de kerk in Sint Pancras konden wij een project opstarten om geld in te zamelen voor deze jongeren, zodat zij weer een toekomst krijgen omdat zij weer normaal kunnen functioneren. Ik ben heel dankbaar dat ik kan zeggen dat er ontzettend veel geld is opgehaald en ik ga hier hele mooie dingen meedoen. Waaronder het bekostigen van eventuele operaties voor die jongeren etc.

Ik heb nog geen plan van aanpak gemaakt, omdat dat waarschijnlijk in zuid afrika zelf weer helemaal op zn kop wordt gegooid haha. Samen met Mathilda ga ik opzoek naar een ziekenhuis die de jongeren wil opereren.

Hoewel ik niet lang weg blijf vind ik het toch leuk om een reisdagboek bij te houden. Zoveel mensen die betrokken zijn en interesse hebben getoond in het project. Zo kunnen jullie een beetje op de hoogte blijven van de stand van zaken!

Vanavond ga ik om 19.30 uur de lucht in en ik hoop morgenochtend om 8.45 weer veilig aan de grond te staan in het warme zuid afrika (lees: 35 graden, heel vervelend;))

In het bijzonder wil ik Dennis bedanken dat hij mij deze ervaring weer gunt! Er zijn leukere dingen dan de eerste kerst in je eigen huisje alleen te moeten vieren. Maar ondanks dat heeft hij me altijd gesteund!

Nou ik ga nog even de laatste dingetjes inpakken en de koffers wegen (ik vrees dat er heringericht moet worden haha) en dan op naar Schiphol!!

Dag allemaal,

Liefs Eline

  • 03 December 2013 - 14:35

    Martine:

    Lieverd, heel veel plezier! Geniet ervan! Ben trots dat je dit allemaal maar regelt en voor elkaar krijgt. xje Martine

  • 03 December 2013 - 15:24

    Lianne:

    Lieve schat, heel erg genieten daar! En succes met het zorgen voor operaties voor die jongeren. Je bent een topper! Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Langedijk

Eline

Actief sinds 14 Aug. 2012
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 6061

Voorgaande reizen:

03 December 2013 - 28 December 2013

Zuid Afrika Part Two

03 September 2012 - 24 November 2012

Mijn avontuur in Zuid Afrika

Landen bezocht: