Hallo zuid afrika! - Reisverslag uit Warmbaths, Zuid-Afrika van Eline Blank - WaarBenJij.nu Hallo zuid afrika! - Reisverslag uit Warmbaths, Zuid-Afrika van Eline Blank - WaarBenJij.nu

Hallo zuid afrika!

Blijf op de hoogte en volg Eline

05 December 2013 | Zuid-Afrika, Warmbaths

Lieve allemaal,
Veilig en wel ben ik aangekomen in het prachtige Zuid Afrika. De vlucht is helemaal goed gegaan. Ik had zelfs de luxe om horizontaal in het vliegtuig te kunnen liggen! De stoelen naast mij waren niet gereserveerd, dus ik had alle ruimte. Na een uur wachten voor de douane kon ik eindelijk mijn koffers ophalen (gelukkig geen temperatuurmetingen dit keer, lucky me) Vrijwel meteen zag ik mijn koffers voorbij komen op de baggage band, dus ik pakte meteen mijn backpack... een probleempje.. het touwtje van de tas zat vast tussen de rubberen gedeeltes van de band... dus ik ben een heel rondje achter mn tas aangelopen al trekkende, in de hoop dat een sterke zuid afrikaan me kon helpen haha.. zag er vast heel intelligent uit... Uiteindelijk was er inderdaad een man die met een ruk mn tas had bevrijd! Op het vliegveld stond Francois te wachten op me en zijn we naar Pretoria gereden waar Mathilda en Kobus op me stonden te wachten en ik heel warm werd onthaald. Toen zijn we doorgereden naar bela bela... Er is hier echt niks veranderd haha. Het voelt echt alsof ik niet weg ben geweest. S avonds hebben we heerlijk buiten gegeten en Mathilda had ook een belgische studente uitgenodigd, dus dat was gezellig. Daarna ben ik optijd naar bed gegaan want ik was helemaal gesloopt. Vandaag begon de dag warm en zonnig dus heb ik maar een duik in het zwembad genomen en... ben ik natuuuuurlijk verbrand. Morgen gaan we beginnen met het inpakken van de kerstpakketjes voor de mensen in vingerkraal. Mathilda heeft heel veel gedoneerd gekregen dus dat gaan we uitzoeken en onder verdelen onder de armste mensen van vingerkraal. Het blijft moeilijk hoor om onderscheid te moeten maken tussen arme mensen en de allerarmsten. Het liefste geef je ze allemaal iets, maar er kunnen moeilijk 800 pakketen worden gemaakt (als het er niet meer zijn). Dus daar gaan we morgen mee bezig zijn.

Voor de rest bekijken we het hier, uiteraard hoe kon ik het vergeten, alles per dag. Ik had plannetjes gemaakt met wat ik zon beetje wilde doen maar ik heb al door, dat gaat niet zo werken haha.
Nou ik probeer jullie zo goed mogelijk op de hoogte te houden!
Liefs


  • 06 December 2013 - 08:24

    Francy:

    Lieve Elien,

    Wat ontroerend om dat stuk te lezen van die arme mensen,ik kan me voorstellen dat
    zulke dingen ontzettend aangrijpen. Haha alles per dag bekijken,geniaal:-) Ach wat maakt t ,het is sowieso weer een hele.beleving opzich!

    Geniet er lekker van in het zonnige Afrika...wij hebben hier keiharde storm met zelfs weersalarm rood..

    Dikke kus

  • 06 December 2013 - 09:17

    Papa:

    Hey lieve schat,
    wat goed om te horen dat je veilig bent aangekomen. Ik heb begrepen dat je mijn SMS hebt beantwoord, maar die is nooit gearriveerd, maakt niet uit.
    Wat fijn om te weten dat je weer met liefde bent ontvangen (alsof je in een WARM BAD stapt ;-) ). Ik hoop dat je volop geniet, maar dat je ook de dingen kunt doen die je wilde doen.
    Ik heb ook nog geld ontvangen nog van het restaurant wat je hebt gehad. Ik zal dat op jou rekening storten, kun jij het de juiste bestemming geven.

    Vandaag ook gehoord dat Nelson Mandela is overleden, zal wel een bijzondere tijd zijn in Zuid Afrika.

    Maak er iets moois van en doe Mathilde en Kobus de hartelijke groeten van onze kant.

    Dikke kus,
    Papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Warmbaths

Eline

Actief sinds 14 Aug. 2012
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 6058

Voorgaande reizen:

03 December 2013 - 28 December 2013

Zuid Afrika Part Two

03 September 2012 - 24 November 2012

Mijn avontuur in Zuid Afrika

Landen bezocht: